onsdag 21 november 2012

Sytt - Flickornas julklänningar

Igår lovade jag att visa upp årets julklänningar som jag sytt till våra flickor så nu är det dags.
 
 
 
 
Tyget jag använt är nytt för i år för mig och det är alltid roligt att få testa på något nytt. Mönstret till klänningarna har jag dessutom gjort själv genom att utgå från flera olika befintliga mönster, ändra om dem och sätta ihop dem till en klänning.
 

 
 
Längst ner har jag sytt fast en tunn och fin spets när jag fållade klänningen.
 

 
 
Till skillnad från de flesta andra klänningar jag sytt har inte denna någon knapp på axeln utan här sitter en liten volang. Knäppningen hittar man i stället på ryggen.
 

 
 
Här är den stora flickans klänning. När jag hade sytt lillasysters klänning och skulle sätta igång med storasysters hade jag lust att testa något annat mönster men då talade min stora tjej om för mig att hon minsann skulle ha en likadan klänning som lillasyster hade fått =)
Den stora är inne i en ålder nu då hon ska ha allt som den lilla har oavsett om det är bebisleksaker eller ej. Allt verkar mycket roligare eller finare som lillasyster har.
 

 
 
Här hänger klänningarna tillsammans. Den stora klänningen är sydd i stl 110 ca medan den lilla är en stl 80.
Nu ska jag ta och pyssla lite och ha det mysigt för idag är det faktiskt min födelsedag så jag och barnen ska bara ha det trevligt =)

Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar