tisdag 20 november 2012

1-års klänning

Till vår yngsta dotters 1-årsdag sydde jag denna klänning. Mönstret är detsamma som i julklänningen jag visade igår men den här har en fastsydd underklänning med en spets längst ner som tittar fram under kjolen
 
 
 
 
Två söta små hjärtknappar sitter på axlarna.
Det syns inte så jättemycket av spetsen när klänningen hänger på en galge men när min dotter har den på sig och rör sig syns den betydligt mer och är en riktigt fin detalj.
 


 
 
I fredags var vi till Fotograf Erik Nygren och tog studiobilder på vår lilla älskling. Naturligtvis hade hon sin klänning på sig. Erik är en otroligt bra fotograf som har sin studio i Karlstad och som jag verkligen rekommenderar. Vill man se fler bilder och läsa mer om fotograferingen kan man göra det här.
Imorgon ska jag visa fler julklänningar här i bloggen. Det har då blivit dags att visa upp årets klänningar som jag sytt till våra flickor.

Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar