tisdag 10 augusti 2010

Smôlas docksäng

Till Smôla i födelsedagspresent sydde jag ett lapptäcke, en kudde och en madrass till hennes docksäng. Tygerna jag använt är samma tyger som jag ifjol använde när jag sydde lapptäcket till hennes säng.



Docksängen fick hon i julklapp förra julen. Det är en enkel träsäng från IKEA som var omålad. Jag hade tänkt redan från början att jag skulle måla sängen vit för att den ska passa in bättre i Smôlas rum bland de andra möblerna där. Innan jul hann jag inte måla den och sedan har det bara inte blivit av. Lagom till födelsedagen när hon skulle få nya sängkläder att bädda med så fick jag i alla fall fram målarfärgen och målade den.


Bild lånad från http://www.ikea.com/se/sv/

Här är en bild på hur docksängen såg ut innan med de sängkläder som var med då. Jag tycker nog det blev bättre med lite vit färg och lapptäcke.



Smôlas egen säng ser ut så här när den är bäddad med hennes lapptäcke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar