måndag 12 november 2012

LO - Julmorgonmys och Söta tomtenissor

Idag ska jag visa två "juliga" LO med foton från vår julaftonsmorgon ifjol.
 
 

Den stora dottern var då knappt 3,5 år och den lilla var bara 1,5 månad och sov större delen av tiden.
Smôla skulle absolut ha babysitterns bärrem runt midjan.

Jag har använt mig av vit cardstock som bakgrund och mönsterpapper från Papermaze med motiv av bl.a. Lilla Anna. De röda och vita papprena passade så bra till döttrarnas tomtekläder som de myste i under morgonen innan deras fina julklänningar åkte på.
 


 

 
Den vita julstjärnan har jag beställt från Wild orchid crafts och snöstjärnorna har jag stansat ut med hjälp av min för hösten nya leksak, en Big shot, och dies som jag köpt på loppis på FB

 
 
I mitten av snöstjärnorna har jag satt lite bling.
Denna första LO har jag gjort åt Smôla och hennes album.



Nästa LO är gjord i samma stil som den första och jag har använt mig av samma material. Denna LO ska däremot Lillan få och det är hon som är i fokus på det ena fotot.
 
 

 
 
Julstjärna och snöstjärnor även här.
 

 
 
I nästa inlägg hoppas jag att jag kommer visa upp något jag sytt igen. Jag har ett par beställningar jag håller på med och som jag hoppas komma ganska långt på redan denna vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar