söndag 17 mars 2013

Skissutmaning LO - Strandflicka

 Idag har jag gjort en LO från början till slut. Oftast brukar det ta flera dagar att få en klar men idag bara "trilla" allt på plats.
 
 
 
 
Jag utgick från veckans skiss hos Scrap Perra och började sedan med att välja ut ett foto. Denna gång fick det bli en bild av lilltjejen när hon nyvaken sitter på filten på badstranden en varm augustidag förra året. Tittar man noga har hon spår av majskrokar runt hela munnen =)
 

 
Fotots färger fick bestämma vilka färger jag skulle välja på LO:n och jag fann två gamla Maja Designark som jag tyckte passade alldeles utmärkt tillsammans med en vit cardstock.
 
 
 
 
Med lite färg, ett gäng blommor och lite bling så var jag klar och jag blev väldigt nöjd. Jag älskar färgerna och fotot som jag själv har tagit gillar jag också. Man är ju lite "skadad" vid det här laget och tänker på en framtida LO när man fotograferar =)
 
 
 
Skiss v 11
 


Tack för titten!

1 kommentar:

  1. Nu har jag tittat och tittat i din blogg på alla dina underbara alster,
    du är verkligen duktig på att göra LOs.
    Vilken gåva till dina barn när dom blir äldre.

    SvaraRadera