onsdag 6 mars 2013

Skissutmaning LO - Blåkulla nästa

Nu är det dags för en ny skiss hos Scrap Perra och eftersom jag gillar skisser har jag tagit mig an även denna. Jag har gjort en LO utifrån veckans skiss med foton av vår söta påskkärring. 



Fotona är från påsken 2010 när det var första gången Smôla hade målat påskbrev och fick klä ut sig, drygt 1,5 år gammal.




Min LO vill inte ligga riktigt plant på bordet efter det att jag sprayat lite Glimmer mist på bakgrundspappret.
Runt bokstäverna har jag ritat med en svart penna för att få bokstäverna att synas bättre. Ringen över bokstaven Å har jag fått till genom att ta "skräpet" inuti siffran 8 på samma ark med bokstäver och siffror som bokstaven A kom ifrån. Prickarna över Ä är sådana som varit tänkta som punkter i en text. Jag tar tacksamt emot tips på var man kan hitta alfabetsstickers som innehåller bokstäverna Å, Ä och Ö. Jag vill helst ha titlar på svenska på mina LO men man blir minst sagt begränsad i titelval när man inte kan utnyttja hela språket för att inte alla bokstäverna finns. Idag var det skönt att det gick att lösa det ganska bra i alla fall. 


Skissen då...



...jo den såg ut så här denna vecka som har siffran 10.



Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar