söndag 16 september 2012

Taggtråd - 7 hjärtan på parksoffan

Sju rönnbärshjärtan stod det på en av våra parksoffor ute idag en stund.
 
 
 
 
2 stora, 3 mellan och 2 små hjärtan



 
 
 
När jag ska bestämma hur stort ett hjärta ska bli räknar jag "taggnystan" på järntråden och klipper tråden efter rätt antal sådana "nystan". Höjden och bredden varierar ju ändå beroende på om jag gör ett smalt men högt hjärta eller om det blir ett brett men lägre. Inget är det andra likt.
 
Ett av dessa mellanstora hjärtan har jag skickat iväg ikväll.
 
 

 
 
Här är de två minsta.
Rönnbärshjärtan gör jag av två taggtrådar som jag virar runt varandra. Eftersom varje taggtråd i sin tur består av två virade trådar består alltså hjärtat av totalt fyra rostiga men fina järntrådar.
Imorgon ska jag leverera ytterligare ett gäng av dessa hjärtan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar