torsdag 5 november 2015

Sytt - Julklänningar

Det var länge sen sist men nu är det dags för en uppdatering av bloggen. Det har tillverkats och pysslats en hel del under sommaren och hösten men tiden har inte räckt till för att lägga upp det här.
 
 
 
 
I somras hade jag med lite julsaker  jag gjort tidigare på konst- och hantverksutställningen på hembygdsgården här i byn. Jag fick sålt en del trots att det var mitt i sommaren. J fick också beställning på två små bebisklänningar som jag sen sytt nu under hösten.
 

 
 
Jag sydde dem lite olika och den större av de två fick bli lite mörkare röd.
 

 
 
Längst ner på kjolkanten satte jag en röd spetskant som en extra dekoration. Färgen på spetsen matchade färgen på livet så det blev bra.
 

 
 
Den andra klänningen är en storlek mindre och är sydd i samma tyger som de klänningar som jag hade med på utställningen men som var i fel storlek.
 

 
 
Denna klänning matchar omlottklänningen nedan som jag har sytt vid ett tidigare tillfälle.
 

 
 
Till jul är det två små systrar som ska bli fina i dessa klänningar som jag levererat idag. Mina två äldsta flickor hade precis likadana klänningar när den yngre av dem var precis nyfödd. Jultygerna från Stoff och Stil har varit en favorit under många år.
 
 
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar