onsdag 18 november 2015

Dörrkransar

Det drar ihop sig till julmarknad och idag har jag gjort klart de sex kransar jag kommer ha till försäljning vid affären här i byn på söndag.
 
 
 
 
Sex kransar blev det, tre stora och tre lite mindre.
 

 
 
På två av de stora kransarna sitter en liten garntomte och tittar ut.
 

 
 
Ingen krans blir helt lik någon annan. Den här har fått lite vitare stänk med lite mossa.
 

 
 
Stora röda rosetter.
 

 
 
Den tredje stora har fått en ljus rosett av ett spetsband, kottar och mossa som dekoration.
 

 
 
 
 

 
 
Den första mindre kransen virade jag ett rött tygband runt och avslutade med en rosett.
 

 
 
Den andra fick en stor rosett precis som de stora kransarna.
 

 
 
Den sista fick ett vitt spetsband men ett smalare än på den stora kransen. Här hängde jag ett litet hjärta jag gjort i lera också.
 
 
 
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar