tisdag 30 oktober 2012

Utmaning alter - Minialbum till Tomten

Sista utmaningen, utmaning nr 8, gick ut på att tillverka ett minialbum med hjälp av tags på något vis. Nu fick jag äntligen använding för min BIA att binda ihop albumet med.
 
 


Albumet blev verkligen mini, jag tror det mäter ungefär 4x4" och innehåller åtta tags. Tagsen kommer från ett klippark från ifjol och jag har klätt baksidan på varje tag med ett julpapper. Alla papper i hela albumet är annars "restpapper" och spillbitar av julpapper jag köpt på mig genom åren. Högen med julpapper blir bara högre för varje år för varje höst kommer ju nya fina papper som jag bara måste ha =)
Som man ser på framsidan så är albumet till Tomten, det är alltså ett album som Smôla ska fylla med sina julklappsönskningar. På baksidan av varje tag ska önskningen skrivas ner tillsammans med ett foto av föremålet. Igår påbörjade jag och hon fylla i hennes önskningar men än finns tre tomma tags kvar. Jag har tänkt att jag ska komma på något roligt sätt som Tomten ska få boken sen men så långt har jag inte kommit än.
En rolig sak är att jag faktiskt vann tredjepris med albumet i tävlingen och det var teamet hos Svensk Scrapbooking som valde ut mitt mitt bidrag. Jag har alltså vunnit pris i två av de åtta utmaningarna och jag är jätteglad!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar