måndag 29 oktober 2012

Rosa utmaning LO - Två små riskorn

Oktober är ju årets rosa månad så vad passar bättre än en LO i knallrosa färg.
YouDo har under oktober månad en utmaning där man ska skapa ett bidrag i rosa färger för att uppmärksamma kampanjen mot bröstcancer.
 
 
 
 
Denna vidriga sjukdom som verkligen inte borde få finnas. Mardrömmen är ju att man själv skulle drabbas och inte få vara med under flickornas uppväxt, eller att någon i ens närhet blir sjuk.
Fotot är av min stora dotter när hon bara var en bebis men skulle lika gärna kunna var av min lilla tjej, så lika är de =)
 

 
 
Bokstäverna Å, Ä och Ö finns oftast inte när man köper färdiga alfabet. I vanliga fall försöker jag komma på titlar utan dessa bokstäver eller också så försöker jag få till ringar/prickar över a/o som stämmer ihop så bra som möjligt med bokstävernas egen färg och form. På denna LO har jag valt att bryta av helt och sätta svarta ringar över bokstaven a för att få ett å.
Svenska alfabet är något som jag verkligen efterlyser där ute i scrapvärlden för jag vill helst använda mig av svenska ord på mina LO.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar