onsdag 4 juli 2012

Kort - Grattiskort med min nya Tilda-stämpel

Loppisar på Facebook är riktigt bra. Idag ska jag visa ett grattiskort med ett stämpelmotiv jag köpt just där. Kortet har ingen speciell mottagare än så länge utan framtiden får utvisa vem som kommer få det.




Jag har färglagt motivet med mina Distress markers (också från loppis på FB) på nyinskaffat akvarellpapper. Det blev ett klart bättre resultat med riktigt akvarellpapper, så mycket enklare att färglägga.




Blommorna som Tilda håller i har jag också piffat till med lite glitterlim liksom de utstansade fjärilarna. Min rosa Pearlmaker har jag använt och min grattisstämpel som jag stämplat med Distress ink, Aged Mahogany.




Kortbasen är vit cardstock och mönsterpappret är från Maja Design. Jag har  också använt en bit tårtpapper och ostduk. Inne i kortet och på baksidan har jag stämplat och embossat med rosa glitter.




Eftersom kortet buktad lite när jag fotade så blev det skuggor som gör att det ser grått ut på vissa ställen men det är alltså helt vitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar