måndag 4 juni 2012

Kort - Morsdagskort 2012

Till morsdag gjorde jag ett kort till mamma. Jag glömde förstås att fotografera det innan jag gav det till henne då men igår när vi var hos mamma och pappa och åt så passa jag på att fota kortet med kameran i min telefon.



En sak som syns dåligt på bilden är att vimpeln i verkligheten buktar utåt mitt på. Dessutom buktar hela kortet fram och tillbaka eftersom jag har limmat och målat på ett vanligt cardstock.
Jag  har använt ett vanligt vitt ark till kortbas och på det har jag limmat fast ett mönsterpapper i blå toner som bakgrund till himlen och ett grönt mönsterpapper till gräset. Till att sätta fast papprena använde jag decoupagelim.
Sedan målade jag alltihop med vit gesso och efter det har jag stämplat, maskat och målat med distresser och mina Distress Markers.
Det var första gången jag gjort ett kort på detta sätt men det var riktigt kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar