tisdag 19 januari 2016

Sytt - soffkuddar

I söndags började jag sy ett par nya kuddar till soffan och idag färdigställde jag det projektet. För ganska precis ett år sen sydde jag två liknande kuddar i samma tyg så nu har vi fyra snarlika kuddar.
 
 
 
 
Vi har valt att flytta upp vår stora Ektorpssoffa till övervåningen där vi är halvvägs med renoveringen. Eftersom rummet går i rosa, grått och vitt tyckte jag dessa tyger skulle bli fina där. 
 

 
 
Innerkuddarna återanvände jag från de julkuddar som legat i soffan under julen. De sydde jag för många år sen är vi fortfarande bodde i lägenhet men nu var de varken rena eller hela längre så jag sprätte bort det gamla tyget och trädde på de nya örngoten som jag sytt så att de är enkla att sätta på och ta av.
 
Tygerna är ett par år gamla nu och köpta på Stoff och Stil. Spetsen är betydligt äldre och är en av många andra spetsar och band som jag fått av min mamma som jag tror hon ropat in på en auktion.
 
 
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar