fredag 6 mars 2015

Kort - Födelsedagskort till mormor E

Tidigare i vinter sydde jag en kudde till min mans mormor i födelsedagspresent. Kudden som man kan läsa om och se här, var dekorerad med runda tygblommor och jag ville att födelsedagskortet skulle gå lite i samma stil.
 
 
 
Kortet fick därför flera runda cirklar  i ett par olika färger.
Den stora cirkeln i mitten har jag gjort genom att dragspelsvika ett papper som jag sen vikt på mitten och dragit isär åt två håll.
 
 

 
 
De små cirklarna har jag kört genom en liten press jag har som gör pappret veckat. Beroende på hur mycket man pressar ihop kan man själv välja hur tydliga veck man vill ha.
Jag gjorde även små runda prickar/pärlor med en Pearl maker för att få lite blänk på kortet.
 
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar