måndag 2 mars 2015

Dekorerad LED-slinga

Mina flickor och jag har dekorerat en LED-slinga med blommor av äggkartong.
 
 
 
 
Först klippte vi "blommor" av kopparna som äggen står i i äggkartongerna. Vi gjorde lite olika modeller på blommorna för att få lite variation.
 

 
 
Smôla som är 6,5 år klarade av att klippa dessa blommor jättebra.
 

 
 
Vi bestämde att botten inne i alla blommor skulle ha en och samma färg och det fick bli gul. Det hade nog inte gjort något om hela insidan hade haft samma färg för att få slingan mer enhetlig.
 

 
 
När blommorna var klippta var det bara att sätta igång att måla. 40 LED-lampor bestod vår slinga av så 40 blommor skulle vi måla.
 

 
 
Jag försökte övertyga flickorna om att måla i ljusa och pastelliga färger men har man en dotter som är i värsta monster high-åldern blir det mycket lila och svart. 
 

 
 
När alla blommor var klara och hade torkat gjorde jag ett litet hål med en skruvmejsel där lampan skulle stickas in.
 

 
 
Det är viktigt att man inte gör hålet för stort så blomman trillar av lampan.
 

 
 
Så här blev det när alla blommor var monterade och slingan var klar.
 

 
 
Tjejerna tycker det blev superfint och det var ett lagom avancerat pyssel att ha med dem på.
 

 
 
Ett återbrukspyssel som jag inte köpt något nytt material till för jag hade redan allt hemma sen förut. Det känns bra att kunna pyssla något nytt utan att behöva handla en massa nya saker när skåpen redan är fulla av allt möjligt pysselmaterial.
 
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar