tisdag 19 februari 2013

Alfabetsutmaning LO - Vinterlek på is! och Workout

Jag och en vän håller på med en privat liten utmaning där vi ska scrappa en Lo med en titel som börjar på var och en av alfabetets alla bokstäver. Detta har jag berättat om flera gånger förut men det är så långt mellan dessa inlägg att jag berättar om det igen =)




Vi har hållit på ett bra tag och scrappar till detta när vi har tid och lust. Vi turas om att sätta reglerna till varje LO men oftast blir det en skiss att inspireras av. 




I november gjorde jag denna LO: Vinterlek på is! Av någon anledning bloggade jag aldrig den då men idag visar jag upp den. Fotona är från december 2011 när Smôla åkte skridskor för första gången på sjön vid min bror. Jag använde gamla vinterpapper som blivit liggandes och  vänta på de rätta fotona. 




Igår blev jag klar med nästa LO som har en rubrik på W. Fotona på denna albumsida har jag haft liggande väldigt länge för jag visste tidigt att de skulle jag ha till denna LO med denna rubrik. Fotona är från maj 2009. 





Jag börjar nu känna att jag snart med gott samvete kan handla lite nya papper på mässan jag ska på 2/3. Till denna LO har jag använt ytterligare ett par papper ur min restpapperslåda förutom cardstocken. Stjärnorna har jag gjort av det som var kvar av det rosa pappret med vita prickar men baksidan av det som var vitt med rosa prickar. På så vis tog det pappret helt slut och stjärnorna blev fina tycker jag =)



Tack för titten!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar