måndag 28 maj 2012

Skissutmaning LO - Ett nyfött Mirakel

Hos SWE Scrapbook har man under maj en läsartävling. Det är en skisstävling och skissen finns sist i detta inlägg. Jag har gjort en LO utifrån skissen med ett foto av vår yngsta dotter när hon bara är ett par dagar gammal.



Jag har använt mig av papper från Graphic 45 och deras serie Little Darlings. Väldigt fina papper att använda till baby- och småbarnsfoton. Utöver dessa papper har jag använt en stämpel från samma serie som papprena, ett blått och ett rosa cardstock, charms, spets, blåa rhinestones, dekorationshänder från Panduro, tårtpapper och två olika alfabet. Dessutom perfect pearl och distresser att färga in kanter och papper med. Tror jag fick med allt nu =)



Det var roligt att jobba med denna papperserie eftersom den innehåller så många olika detaljer som man kan använda. Fjärilarna har jag klippt ut för hand från ett av pappersarken.




Taggen med rubriken tillverkade jag också själv.
Metallcharmen föreställer en födelsetavla.




Här syns stämpeln som föreställer en gammal barnvagn, så fin!




LO:n är uppbyggd i lager på lager.




Tårtpapprena färgade jag in med perfect pearl som jag penslade på för att få dem mörkt guldfärgade.




Här är skissen som jag utgick från när jag gjorde denna LO. Jag har lagt till och dragit ifrån men i grunden har jag följt skissen.




2 kommentarer:

  1. vad kul att du hakat på skissen :-) å din tolkning är jättefin!

    SvaraRadera
  2. Wow, vilken fantastisk LO du gjort! Önskar dig lycka till i tävlingen!!!

    SvaraRadera